To był rok Jabłka Grójeckiego!

Rok 2017 zdecydowanie należał do Jabłek Grójeckich. Wśród konsumentów zauważyliśmy wzrost rozpoznawalności marki i notujemy ciągły wzrost sprzedaży. Plany na kolejny rok są równie intensywne. W kwietniu obchodzić będziemy m.in. 500-lecie koronacji Królowej Bony, która przysłużyła się do rozwoju regionu grójeckiego, nazywanego „największym sadem Europy”. Cały czas pracujemy nad obniżeniem zawartości pozostałości pestycydów w naszych jabłkach, zaostrzając obowiązujące normy wprowadzone przez Unię Europejską – podsumował rok Prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie Maciej Majewski.
Marka „Jabłko Grójeckie” odnosi się do 27 odmian i ich sportów uprawianych w regionie grójeckim. Swoje wyjątkowe walory zawdzięczają warunkom glebowym oraz klimatycznym. Jabłka Grójeckie charakteryzują się średnio o 5% wyższą kwasowością niż u jabłek tej samej odmiany pochodzących
z innych regionów oraz wyraźnym rumieńcem wynikającym z wyższej zawartości barwników pod skórką (antocyjanów i karotenoidów). Jabłka Grójeckie mogą być oferowane wyłącznie jako jabłka klasy premium (ekstra i I), które spełniły szczegółowe wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości
i jędrności miąższu. Gospodarstwa produkujące Jabłka Grójeckie zobowiązane są do przestrzegania zasad Integrowanej Produkcji (IP) lub standardu bezpieczeństwa żywności – GLOBALG.A.P. Do najpopularniejszych odmian zalicza się: Gala, Golden Delicious oraz Jonaprince.
W 2011 r. Jabłka Grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne. Dzięki oznaczeniu możemy łatwo zidentyfikować oryginalne i wartościowe produkty
o wysokiej jakości. Polscy konsumenci coraz staranniej podchodzą do wyboru produktów w czasie decyzji zakupowych, chcą jeść zdrowo, świeżo i naturalnie z gwarancją najwyższej jakości.
Obecnie na terenie Grójecczyzny uprawia się intensywne sady karłowate, które dostarczają ok. 40% krajowej produkcji jabłek. Do Stowarzyszenia Sady Grójeckie należy blisko 400 członków, cały czas rozmawiamy z innymi potencjalnie zainteresowanymi grupami.
Dzięki naszej obecności na zagranicznych targach branżowych budujemy nasza markę również po za granicami naszego kraju. Jabłka Grójeckie są dostępne w sieciach handlowych – Lidl, Kaufland, Makro Cash & Carry. Rozmawiamy z kolejnymi sieciami handlowymi na temat możliwości współpracy – podsumowuje Prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie.

Więcej na temat Jabłka Grójeckiego i działalności Stowarzyszenia:
www.jablkagrojeckie.pl
www.faceboook.com/jablkagrojeckie

Kategoria: